Rebranding van je bedrijf of product?
Kijk dan niet alleen naar het uiterlijk
Ik geef je nieuwe merkstrategie inhoud. En richting. Met woorden die jouw marketingboodschap kraakhelder communiceren.

Nieuwe richting? Nieuwe marketingboodschap.
Je gaat het hélemaal anders doen. Of een beetje anders. Of ergens daartussen. Hoe dan ook, waarschijnlijk valt je plan onder 1 van deze 4 groeistrategieën:
- Marktontwikkeling: nieuwe markt, zelfde product.
- Marktpenetratie: zelfde product, zelfde markt.
- Productontwikkeling: nieuw product, zelfde markt.
- Diversificatie: nieuw product, nieuwe markt.
Daarmee verandert ook je marketing. En centraal daarin: je marketingboodschap.
Je hebt nu iets anders te zeggen.
‘Ook bij die tweede?’, hoor ik je denken.
Ligt eraan. Bij marktpenetratie wil je met je huidige product meer marktaandeel binnen je huidige markt. Daarvoor hoeft je boodschap niet per se te veranderen. Fanatiekere acquisitie en een groter marketingbudget doen soms al wonderen. Maar vaak is dat niet genoeg. Dan heb je toch echt een scherpere boodschap nodig om marktaandeel van je concurrenten af te snoepen.
Rebranding is meer dan het uiterlijk
Goed. Nieuwe plannen dus. Je krijgt er energie van. Je collega’s zien het ook zitten. En die accountmanager van het marketingbureau is natuurlijk ook razend enthousiast. Sterker nog, die heeft je waarschijnlijk al ingefluisterd:
“Psst, je hebt een rebranding nodig. Je website, het promotiemateriaal, dat logo. Het voelt allemaal niet meer als wie jullie nu zijn.”
Daar heeft-ie wellicht gelijk in. Maar voordat je naar je nieuwe uiterlijk kijkt, kijk eerst even naar de inhoud.
Met andere woorden..
- Wát ga je zeggen. In een paar regels moet je in staat zijn om te vertellen:
- Wat je doet.
- Hoe dat het leven van je klant beter maakt.
- En waarom ze jou moeten kiezen boven ieder ander.
- Hóe ga je dat zeggen. De kernboodschap uit punt 1 breng je tot leven via verschillende marketingkanalen. De woorden die je daarbij gebruikt moeten beelden oproepen. Die beelden moeten een emotie aanwakkeren. En die emotie moet mensen aanzetten tot actie. Dat is copywriting.
Laat je 1 en 2 achterwege, dan ben je alleen maar je huisstijl aan het aanpassen. Hier en daar een likje verf.
Een herpositionering of rebranding kan dus niet zonder het een-tweetje hierboven.
Dat een-tweetje maak ik voor je
Ik ben Koen. Van Millstreet Copywriting. Jouw freelance marketingstrateeg die niet alleen bedenkt en adviseert, maar ook de pen oppakt om jouw merk de juiste woorden te geven.
Klinkt goed?

‘Maar wat doe je dan precies?’
Dat vragen mijn ouders zich ook al heel lang af. Maar oké, daar gaan we. Als je met een schone lei wilt beginnen, dan begin je met:
- Een beresterke (merk)naam.
- Een bijpassende pay-off.
- Een kraakheldere propositie.
- Een overtuigende sales pitch.
- Een richtinggevend merkmanifest.
Al die zaken samen vormen je messaging. Die eerste twee punten zijn misschien niet nodig. Want na een herpositionering en rebranding heb je niet altijd een andere (merk)naam en pay-off nodig. Zijn naam en pay-off nog steeds een goede brug tussen product en markt? Dan gaan we daar niet aan tornen.
Maar ik loop op de muziek vooruit.
Dat kwartiertje kan drie dingen veroorzaken...
1. Doorpakken
Je weet nu al genoeg. "Koen, wat kost mij deze klus en wanneer kun je beginnen?"
2. Doorvragen (meest gekozen)
Voelt goed. We plannen een vervolgafspraak om het project concreter te maken.
3. Doorlopen
"Dit waren de langste 15 minuten uit mijn leven." Aldus jij. Of ik. Of allebei. Hoe dan ook, we zijn geen match.
Zij dachten 1 of 2

Ik benaderde Millstreet Copywriting om orde te scheppen in de chaos van een teveel aan woorden op onze website. Ik wilde graag een heldere beschrijving van onze dienstverlening. Koen hielp mij met het kort en bondig formuleren hiervan. Dat resulteerde in een goed en overzichtelijk verhaal zonder overdaad aan tekst.
— Hezel de Grood, Directeur Stichting De Instap

Ik vind Koen een creatieve schrijver die gestructureerd te werk gaat. Die combinatie heeft niet iedere creatieveling.
— Gijs Haccou, Founder & Managing Director bij Eventgoose

Als het op overtuigende copy aankomt, dan is Koen de eerste aan wie ik denk. Hij denkt analytisch mee vanuit mijn gedachte als SEO-specialist. Het resultaat: sterke teksten die aansluiten op de doelgroep.
— Rick Bouwmeister, freelance SEO-specialist

De samenwerking met Koen is erg prettig en constructief. Iemand met de goede skills en een no-nonsense benadering die past bij ons bedrijf.
— Maarten Ebbers, Directeur Ebbers Kozijnen

Koen is letterlijk en figuurlijk een man van zijn woord. Dat geeft enorm veel vertrouwen. Hij formuleerde onze merkpropositie, bedacht een passende pay-off en hij schreef de copy voor onze website, mailing en flyer. Koen weet met verrassende en creatieve output te komen. Ik raad Millstreet Copywriting van harte aan.. al heb ik liever dat mijn concurrentie een andere copywriter vindt ;-)
— Olando Wolbrink, marketing manager bij Motive Spark

We wilden onze werkzaamheden duidelijker uitleggen en websitebezoekers overtuigen waarom ze gebruik zouden moeten maken van onze 3D visualisaties. De teksten van Koen doen precies dat. Goed, vernieuwend en overtuigend. De samenwerking is zeer goed bevallen.
— Nick Terhorst, eigenaar It's Visual

Koen heeft een achtergrond in marketing én denkt commercieel goed mee. Ook de wijze waarop hij snel materie eigen maakt is indrukwekkend. Hierdoor heb je een uitstekende sparringpartner die teksten aanlevert waarbij je direct het ‘spot on’ gevoel hebt.
— Johnny Berendsen, Marketing Specialist bij Nedap
Woorden bouwen merken
Dus plan dat kwartiertje . Toch nog eerst een andere, algemene vraag? Stuur me gewoon een mailtje. Binnen 24 uur hoor je van mij.