Het "geheim" van de copywriter
Teksten moeten klanten opleveren. Conversie, daar gaat 't om. Gelukkig zijn daar technieken voor. Mijn blogs hieronder verraden (voor een deel) welke technieken ik voor jouw bedrijf toepas.
Zo maak je
een bedrijfsfilm
die mensen graag zien
Bedrijfsfilms zijn nog te vaak een verzameling van onsamenhangende beelden. Bedrijven die dat beter willen doen zouden de kracht van story moeten benutten. Zó doe je dat...
Kom ter zake
Early one mornin' while makin' the rounds I took a shot of cocaine and I shot my woman down. “Nou, nou”, moet een zaal vol moordenaars, verkrachters, oplichters en dieven hebben…
Wat doet
een copywriter?
“Wat doe je?” “Ik? Oh, ik ben een copywriter.” In een onmerkbare nanoseconde maak ik mezelf wijs dat ik dit antwoord moet toelichten.
Vervang elk communicatiemiddel
door een barkruk
Zeg eens eerlijk. Een tekst als deze ontneemt je toch alle levenslust: “Vanuit onze zorgvuldig verworven positie in de keten zijn wij in staat om structureel invulling te geven…
Farmer in all
of us
YouTube’s algoritme. Een zegen en een vloek tegelijk. Een vloek, omdat de aanbevolen video’s op basis van je kijkgedrag ongemerkt uren van je tijd opslokken. Een zegen, omdat…
Communicatiebureau
Guantanamo Bay
Communicatiebureau Guantanamo Bay. Dat bestaat niet, ik verzin ‘t net ter plekke, maar soms lijkt het alsof steeds meer bedrijven dit fictieve bureau inschakelen voor hun…
Vertel één verhaal
Waar denk je aan bij Volvo? Die vraag wordt door 9 van de 10 beantwoord met: veilig. Nu het grappige: ieder jaar test Euro NCAP de veiligheid van auto’s. Volvo wordt al jaren…
Werkt humor in marketing?
Werkt humor nou wel of niet in marketing? Voor dit merk in ieder geval wél..
Pijn verkoopt beter
dan plezier
Dat wat waardevol voor je is wil je natuurlijk behouden. Wat te denken van je gezondheid, de dierbaren om je heen, je geliefde huis. Of wat lager op de ladder: je volle haar,…